Log in Register

Log in

GPS Track details
Изкачване на вр. Плоча от седлото над с. Горна Мелна Изкачване на вр. Плоча от седлото над с. Горна Мелна

Изкачването започва от някогашна автобусна спирка, край асфалтовия път с. Стайчовци – с. Горна Мелна. Мястото е голяма поляна и там може да се остави колата (т.714 – паркинг 1), като спирката може да се ползва и като навес при лошо време.

Тръгва се нагоре по дърварски път и се следва до "т.722-разклон", където завивате по десния път и продължавате по билото на хребета. Минавате покрай вр. Койна чука (трудно е да се каже, кое точно е върха) и достигате до една поляна с много дървени пейки и малък партизански паметник (т.723-партизански паметник) в дясно от пътя. Това е така наречената местност „Вълча поляна“ (т.724-местност Вълча поляна). След това продължавате да следвате пътя, като от "т.700-разклон" започвате финалното изкачване към вр.Плоча. При достигане до "т.699-разклон“ трябва да сте особено внимателни.

Вариант 1 - Ако тръгнете наляво по по-ясния път трябва при "т.716-изкачване без пътека“ да изоставите пътя и право нагоре да излезете по следата до върха. Гората е сравнително проходима.

Вариант 2 – Ако тръгнете надясно по пътя трябва да внимавате, защото след около 5-10 м, при "т.698-разклон“ трябва да излезете вляво от ясния път и да поемете по горски път, който прилича повече на обрасла пътека. Пътеката се движи почти хоризонтално, но трябва да сте внимателни да не изпуснете "т.607-излизане на път", където има табелки сочещи наляво и нагоре към вр. Плоча и друга табелка за посоката от която идвате „вълча поляна – 30мин“. От тук до върха има криволичеща пътечка, която е обозначена с малки стрелки.

От т.607-излизане на път, ако продължите направо може да слезете в с.Горочевци през махала Тършевина, като до селото пътеката е маркирана с малки табелки.

Връх Плоча, който е най-високия на Еловишката планина е разположен в гората и от него няма никакви гледки. На върха има триангулачна точка и табелка, закована на едно дърво.

Data
Downloads 289
Views 2,622
Size 25.62 KB

Only registered and logged in users can submit a comment.

You are here: Home GPS Tracks Categories Bulgarian Mountains Kraishte Elovishka Изкачване на вр. Плоча от седлото над с. Горна Мелна