Log in Register

Log in

GPS Track details
кв. Симеоново - в.з. Ярема - с. Плана - с. Железница кв. Симеоново - в.з. Ярема - с. Плана - с. Железница

Началото на маршрута е кв. Симеоново. Изкачвате се до езерата. Изкачвате се до началото на алея “инж. Иван Иванов". Преодолявате двете стръмни серпентини в началото на пътеката и започвате да се движите хоризонтално над Симеоново и Бистрица. Като стигнете Янчовска река пресичате моста и се изкачвате стотина метра вдясно по пътеката за х. Алеко където правите почти обратен завой и отново тръгвате по алеята по водния канал. Движите над Бистрица и Железница докато стигнете голямата поляна край Селска река. Пресичате реката по мост и продължавате хоризонтално над селото докато стигнете до постройка с голяма антена откъдето по тесен асфалтов път се изкачвате до главното шосе малко над ресторант "Брезите". Тръгвате по главното шосе към вилна зона Ярема.

Като стигнете вилната зона хващате първата пряка вляво. Следва спускане по асфалт през вилната зона около километър. Постепенно къщите и асфалта изчезват, но спускането продължава. Движите се по черен път по билото. Трябва да сте особено внимателни, защото всяка грешка ще ви отведе преждевренно на асфалтовия път за с.Плана или още по-лошо - в долината на Самоковското поле. Особенно внимателни трябва да бъдете в т."Razklon4" защото е много примамливо да тръгнете по утъпкания път надолу вместо по затревения нагоре. Стигайки в подножието на вр. Стрелянска могила се отклонявате вляво и се спускате към долината на р.Егуля. Пресичате реката и се качвате на асфалтовия път. Изкачвате се по асфалта до Турмачка махала и при последната къща на селото се отклонявате вляво по черен път.

Минавате покрай вр. Марчин камък и заобикаляте вр. Дуралия от изток. Спускате се по черен път между вр. Дуралия и вр. Манастирище и стигате кръстовище с 4-5 разклонения. Тук вариантите да достигнете с. Железница са два. По-краткия път е да продължите надолу, минавайки край Йовчови кошари. Другия вариант е през Хайдушко кладенче и железнишките минералните извори. И двата варианта имат стръмно изкачване накрая, но при втория вариант изкачването е по асфалт така, че не се налага бутане. Но пък втория вариант е по дълъг. От Железница до Симеоново се прибирате по асфалтовия път.

Data
Downloads 678
Views 4,999
Size 30.8 KB

Only registered and logged in users can submit a comment.

You are here: Home GPS Tracks Categories Bulgarian Mountains Mountain system Zavalska-Plana кв. Симеоново - в.з. Ярема - с. Плана - с. Железница