Log in Register

Log in

GPS Track details
с. Церово - вр. Грохотен и вр. Върха - гр. Своге с. Церово - вр. Грохотен и вр. Върха - гр. Своге

вр. Грохотен - Дължина: 11 км. Време: ~5-6 ч. (зимно време)

Тръгва се от гара Церово. В началото (на излизане от селото) минахме през една заобиколна пътека, която може да се избегне. Продължихме изкачването по черни пътища и няколко преки пътеки, минаващи през горните махали. На половината изкачване навлязохме в гората и попаднахме на 2 сърни, които бързо избягаха. Малко преди върха изоставихме черния път и завихме наляво по голяма поляна, която ни изведе на билото. Продължихме по билен път, който свърши малко преди върха при скален навес. След 200м газене през дълбок сняг и последователно изкачване на 3 камари с камъни, намерихме най-високата точка.

След Грохотен, по план трябваше да се качим на най-високия връх в масива - вр. Върха, но поради рязко влошаващото се време, побързахме да се спуснем в Своге - част от групата мина по преки пътеки, друга по черни пътища.

вр. Върха - Дължина: 15 км. Време: ~6-7 ч. (зимно време)

Изчакахме 2 седмици, малко да се оправи времето и отново се покатерихме по Свогенските баири, но този път с нова цел - вр. Върха. При предното качване, лошото време ни попречи да го изкачим. Този път тръгнахме от Своге и по черни пътища бързо стигнахме до обзорна поляна в подножието на върха. При т.Вода.3 намерихме оброчен кръст. Снегът се беше постопил на ниското, но горе си имаше. Пътят свърши в сечище малко преди върха, последните 300м се минават през гората. Малко след върха отново се разделихме, част от групата беше дошла с кола (оставена в Своге) и се спусна обратно към града. Двама човека продължихме по черен път към седловината, свързваща Свогенските баири със същинския дял Понор. На едно място попаднахме на група от 2 оброчни кръста. Преди да започне изкачването към Каишов връх, се спуснахме по черен път, водещ към с. Церово. На 4 места форсирахме разбеснелите се планински потоци, които бяха застрашително пълноводни от снеготопенето. Над селото излязохме на кариера и по хубав асфалтов път слязохме до местното ресторантче.

Data
Downloads 733
Views 3,810
Size 89.33 KB

Only registered and logged in users can submit a comment.

You are here: Home GPS Tracks Categories Bulgarian Mountains Balkan Western Balkan с. Церово - вр. Грохотен и вр. Върха - гр. Своге