Log in Register

Log in

GPS Track details
Горно Изворово - Саръяр - Ушите - Горно Изворово Горно Изворово - Саръяр - Ушите - Горно Изворово

Маршрутът започва от паркинга до бившия лагер в с. Горно Изворово. До там се стига като веднага след табелата за селото се завива наляво по стръмна улица на север.

Покрай чешмата се тръгва през борова гора на североизток по стръмен улей. След около 100м се излиза на хълмче и се продължава по него на северозапад за още петдесетина метра. Излиза се на стар път и по него се върви 200м и се минава покрай паметник на загинал турист. След 500м по новия път се стига до голям разклон в ляво за стария лагер. Покрай руините му може също да се тръгне към върха, но ние продължаваме още 500м нагоре, където отново има разклон в ляво към чешма.

Накисваме бирата и динята и оставяме храната в шубрака. Под чешмата тръгва пътче на северозапад, който беше прясно използван за сваляне на дървета. След около 200м пътят се слива с пътя идващ от стария лагер и продължава на север. Стръмно се изкачва пресичайки на места нови пътища и ползвайки ги на определени места и следвайки маркировката достигаме седловината между Малък Саръяр и Саръяр.

От седловината на изток се изкачваме по билото за около 400м по неприятни улеи. Според картата по-добър вариант е на средата да се подсече склона от дясно към Заслона на маркировачите. Излизайки на билото пътеката заравня и след около 300м се достига върха.

От там едната група продължи към Купена на изток, а ние тръгнахме по прекия път за Ушите. Първо се връщаме 200м назад и тръгваме по хребета покрай борчета на югоизток. На места пътеката е стръмна и сипееста, а в края подсича билото от север и слиза на седловината Ушите. От там ние слязохме по новият път, който е полегат и с една серпентина. Може да се слезе също стръмно надолу по суходола и да се пресече новия път. Малко след това е заслонът и чешмата на Равна поляна и там след около 800м се връщаме на другата чешма с провизиите. След късен обяд се прибрахме до паркинга с колите.

Data
Views 994
Size 23.63 KB
License

Only registered and logged in users can submit a comment.

You are here: Home GPS Tracks Categories Bulgarian Mountains Balkan Central Balkan Горно Изворово - Саръяр - Ушите - Горно Изворово