Log in Register

Log in

GPS Track details
Велинград-вр.Арапччал(Черновец)-х.Кладова-Велинград Велинград-вр.Арапччал(Черновец)-х.Кладова-Велинград

Вр. Арапчал(Черновец)-1872м.н.в.

Разстояние:25км Време:8ч 30мин Денивелация:1100м.

Началото е община Велинград.От там се тръгва по ул.Тошо стайков нагоре по баира към хотел Двореца.Минава се канала и на първата пресечка се свива вляво.Въврви се до разклон където се продължава вдясно.След това се свива вдясно на втората пресечка.Върви се до нейния край и се продължава напред по черния път.Веднага след леко заравняване се свива вдясно по пътечката.Има опция да се изкачи баира до едно параклисче по пътя,но след това има малко спускане до съединяването с пътечката.Тя подсича баирчето и си спестявате излишно катерене(напред има доста).Пътечката се съединява с пътя в началото на местност Гергевана.

Тя е обширна поляна над Велинград ,от чиито най-високи части се откриват хубави гледки към околните била.Продължавате да се движите по коларския път нагоре по поляната докато не навлезете в гората.Продължавате да се изкачвате и стигате до малко спускане.Направо пътят е с леко изкачване,като заобикаля параклис св.Никола.Наляво по стръмния баир се качвате точно на параклиса,където може да си налеете вода и да починете след изкачването.След параклиса се продължава по път, който се съединява с долния такъв след около 100 метра.

Тук има кръстопът.Вие сте наляво по жълтата маркировка с цел м.Локвата(тя се намира точно под върха).Следвашия 1.5км се движете по този път.Следва разклон, на който сте надясно по широкия път.След оше 200 метра маркировката завива наляво по една не много видима пътечка.Следва стръмно изкачване окло 350-400м до м. Слвееви скали.Реално пътеката излиза 50 метра след тях и трявба да завиете наляво(има табела на разклона) за да ги достигнете.

От скалите се открива прекрасна гледка към Чепинската долина и Западните Родопи.Пътят продължава надясно от разклона и след 150м се слива с път идващ от десния завой на главния коларски път.Той не е много хубав,а и си спестявате Славеевите скали.Вие сте нядясно.Следва кратко изкачване до една полянка,а след това още изкачване като се подсича връх Самара.Следва леко спускане и излизане на друга полянкь,където се излиза на друг коларски път.По него се ходи малко и пътеката се отделя на ляво.Тук има и пътека, която е оше по-нялаво от нашата.Тя е обрасла и не е ясно къде стига.

По пътеката се редува стръмно и равно около 1км.Следва заравняване и стигане до едно поточе,където пътеката прави почти обратен завой.Следва 700-800м почти равно с леко изкачване като пътеката става все по широка. Накрая се излиза на полянка-м.Локвата.В далечния край има беседка.Ако сте закъсали с водата след беседката по пътя на около 150 м вляво има чешма.Ако ли не ,продължаваме нагоре.

На около 100м назад(посоката от която сме дошли) от навеса вляво от пътя тръгва пътека нагоре.тя е обрасла и не много лесно проходима но възможна,ако се движите най-вляво на противопожарната просека.Доката я следвате ще стигнете върха.След около 600м излизате на равно място.Най-високата част е някоя от купчините камъни намиращи се по поляната на върха.Той е обрасъл от 2 страни и гледка имате само на юг(там от където сте дошли) и на север(там на където отивате).

Следвате голата част(тук-таме има пътека).Почвате да слизате.Тук вече пътеката е по видима.След слизането се излиза на една полянка.Продължавате да се движите по просеката като изкачвате връх Големия чал-1846м.н.в.След малко слизане излизате на една полянка където се намира з.Витата борика.Завивате надясно преди залона,като отляво на вас трябва да има ограда.Вече се движите по червената маркировка до хижа Кладова.Продължавате слизането, докато достигнете до паднали върху пътеката борове.Заобикаляте ги отляво и след още малко слизане,излизате на една полянка с постройки-х.Кладова.

Тя не функционира,а в района няма вода.Пресичате един черен коларски път и продължавате по поляната докато достигнете дърветата.там излизате на един черен път.Вече се движите по синя маркировка.След 150м напускате пътя надясно и продължавате по пътеката надолу.След малко дотигате и чешма отдясно на пътеката до порутен навес.Продължавате надолу и достигате до остър ляв завой.Тук има паметник на Вела Пеева-така наречената местност Бялата скала.

От тук следва стръмно слизане до една поляна,а след това оше стръмно слизане до хижа Самоводица(частна).След хижата завивате наляво, като се отклонявате от коларския път,който идва от мястото,където завихте за славееви скали.Следва едно дълго слизане до местност Стария чарк.Там излизате на коларски път, по който се движите докато не излезете на разклона, намиращ се точно след параклис Св.Никола.От тук по същия път , както на идване, се стига до Велинград.

Преходът е за по напреднали.Вода като цяло има,но е хубаво да си носите повече.

Пожелавам приятно изкарване в планинатал

Data
Views 1,144
Size 45.88 KB
License

Only registered and logged in users can submit a comment.

You are here: Home GPS Tracks Categories Bulgarian Mountains Mountain system Rila-Rodopi Rodopi Западни Родопи Велинград-вр.Арапччал(Черновец)-х.Кладова-Велинград